Inte för dina ögon

Om man ändå kunde svära, och hålla den ed. Inga fler ord behöver höras från mig. Jag önskar det fanns tråd stark nog att sy igen min mun. Jag har egentligen inget att säga någon längre. En uppgiven kommunikation är så oattraktiv. Jag behöver inte vara er till lags. Befriande som det må vara är det det tråkigaste vi upplevt.

Plast täckt av ett skimmrande vatten har för hög friktion. Jag kommer inte ihåg varför men det var säkert viktigt för några sekunder sedan. I brottning mellan stunden och de permanent publicerade orden. Fotografier, papper och plast. Den svarta röken svider i ögonen.

Var det så viktigt det jag sa till dig? Va det så viktigt vad vi gjorde? Jag har glömt allt och rest igenom tiden. Det spelar ju ingen roll längre. Det var så viktigt att få sjunga för dig. Det var så viktigt. Jag gråter inte längre. Jag vet inte om det är för att tårarna tog slut eller om jag glömt. Vad fan var så jävla viktigt. Uppenbart kan tyckas. Det fanns aldrig någon kärlek. Inget större än hur häftig indiana jones var.

Därför nu, drömmer jag alltid om hur de vackra faller från varsamt ryktade hästar. Jag unnar oss ingen glädje. Jag vill skära dina ögonbryn och förblinda dig i blod. Varsamt spinna en kokong och vagga dig i torpor. Om det någonsin uppenbarar sig någon ärlighet, renhet, ära eller kärlek ska du föralltid veta att den inte är för dig. Det du desperat försökt stjäla från denna värld ska upplösa dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0