Autofokus urkopplat

Jo. Ni förstår att senaste tidens tjat om sömn beror på att jag ska börja ett nytt jobb i dagarna. Jag är ganska nervös eftersom det är mycket ansvar i det jobbet som jag inte är van vid att ha. Jag känner mig egentligen inte som en person som ska ha något ansvar annat än att leva upp till ansvarslös kanske. möh höhö... Så åter igen. 07.15 och fortfarande ingen sömn. Snart kommer den säkert dock, med sjuka drömmar om människor jag sen länge glömt existerar, som föreslår att jag ska göra konstiga saker med dem. Vad vill ni mig?

På ett helt annat ämne så får jag bistert erkänna att skriverierna här har drivit långt ifrån sitt grundfokus som är musik. Mycket på grund av att det just nu inte händer så mycket. Eller det händer jättemycket egentligen men inte i just detta bandet. Känns lite omotiverat att kasta upp hundra spotify-playlists och musiktips i varje inlägg när det inte kommer något original-material från oss.

John och Andrej har nog det fint på kreta. Men på torsdag tror jag det var, kommer de hem, brunbrända och solblekta, i ett vitlöksmåln och sand kvar i kalsongerna, redo att möta den påträngande kylan.

Tur att vi har filtar, kuddar, levande ljus, mysbelysning, böcker, filmer, skivor, gitarrer och längtan till nästa sommar.

/Jonas

Din mysfarbror i sensommarens sista dagar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0