Nystart

Ett band startar med ett namn?

Jag (Jonas) och John har spelat ihop på olika sätt i några år nu. Men nu känns det som vi har något på gång som känns mer rätt än någonsin. Vi bestämde oss tidigt för att inte involvera några utomstående sålänge som möjligt. I små demoband är det alltid massor av drama, folk som hoppar av, olika ambitionsnivåer och rädsla för att lyckas göra något alls.

Efter bara 2 veckors mer intensivt lirande än någonsin har vi en låt helt klar, form och allt. Och tre halvfärdiga låtar som vi i princip mest bara behöver spika formen på.

Själv har jag precis blivit arbetslös så jag sprudlar av ideer och saker jag vill göra med all tid jag plötsligt fått över. Låttexter, ackordföljder, story outlines, scener, allt möjligt som kan representera vad jag känner.

Stay tuned. Jag lovar att det kommer mer!

Ps

Nya Grizzly Bear plattan är ett slag i ansiktet på alla som säger att det inte finns någon ny bra musik. Och har ni tid att gräva i klassiker så rök en cigg, sätt på en go iggy pop-platta och känn hur festen börjar oavsett om du är ensam eller omringad av folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0