Torsdag i Borås

(Jonas)

Jag har mått riktigt tveksamt länge nu. Men det håller på att peaka i dessa dagar. Detta tvingade mig att ringa upp min far och ställa in vår träff i eftermiddag. Han blev jättebesviken. Det gjorde mig ännu mer ledsen. Men jag tror han hade förstått mig om han kännt som jag.

Hursomhelst. I mycket muntrare tecken! Jag satte mig vid gitarren, knäppte på en capo och vips så kom det en ackordföljd som var rätt "out" med en tillhörande melodi. Jag fick ryck och drog upp telefonen och ringde över till Adde och frågade om jag fick komma upp. Jag lärde honom melodin, och han spelade med på saxen. Efter några vändor började han alterera och sola och vi jammade i några minuter och en sån grym känsla sköljde igenom mig. Sån stämning.

Stack sen ner till stan och träffade Loffe och Jamer, Philipsson och Jönse. Såg Kid Galahad och Boa Constrictor. Båda var bra. Såg lite annat också som däremot inte var värt att nämna. Kid Galahad är den där snubben med mer kax än balls som man inte gillar bara. Lite störigt. Men det svänger så man får väl äta upp att det känns lite fel kanske. Hur kritisk ska man vara? Boa Constrictor var precis som jag hade tänkt mig. På gott och ont. Tror att de kommer få ihop lite mer finesse om de fortsätter lira något år till. Nu är det mest väldigt stabila låtar. Bra men stabilt... På gott och ont.

Drygade mig kvar en stund i stan. Men till slut gav jag mig och landade i min vanliga sängposition, framför min nyinköpta fläkt. Jag latar mig några timmar till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0