Spritbebisar är bakfulla på söndagar

"Jag har ju vart alkoholist i 30 år va, de e kört för mig!"

Rör man sig ute bland folk får man träffa många sorgliga gestalter. Alla låter likadant. De har minsann vart med, datorer är farliga och såå mycket holk de rökte på 70-talet. Och inte en jävel av dem har en hjärncell kvar för att komma ihåg vad de redan sagt. Inte heller för att komma till punkt. Jag önskar det fanns någon magisk parfym man kunde ta på som skrämde bort dem. En sorglig "Ronny" till och jag får spel och matar pungsparkar.

Igårkväll söp jag mig instantfull på Lilla Krogen. Helt från noll till kanon på 4 öl. Lite trevligt folk senare hamnade jag på Lilla Torget istället. Hade tänkt ta en sväng förbi trägårn men klockan hann bli kvart över ett innan jag ens hunnit halvägs dit. Men det var en väldans trevlig avslutning på kvällen. Även om jag var uppe i varv och inte riktigt kunde somna när jag väl kom hem.

Ny låt klar! Den heter Shady Lane. Handlar lite om att veta när man ska sluta lägga sina ägg i fel korg. (go spoiler)

Jag ligger nu och lyssnar på mars volta (twittervarning). Och njuter av min fläkt och en flaska vatten. Bakfyllan börjar väl lägga sig såhär kring halv 9 på kvällen men. Jag är ölsugen som fasen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0