Roadtrip

(Jonas)

I torsdags bar det av till arvika. Vi mötte upp vid sju på morgonen vid rockborgen och lyckades lämna borås nån gång runt 7:45.  Det var folköl, mackor och GLENN. Det var en sjukt go bilresa och de icke körande männen somnade om vartannat. Så jag hade någon att prata med hela tiden. Jag får nog säga att hitta smultron på vägen var höjdpunkten ändå.

Vi kom fram i arvika nån gång runt halv två och villade runt på stan i jakt på öl och kontanter. Efter det villade vi runt fram tills klockan var fyra. Vid det laget hade jag grymt ont i fötterna och var inte alls sugen på att se The Sounds... så vi käkade grymt svettiga burgers och drack massor av vatten istället.

Resten av dagen gick jag mest runt på festivalområdet och kikade band. Det mesta var pessdåligt utom Casio Kids, Mars Volta, NIN och Röyksopp.

Nu måste jag dock däremot säga att när jag stog i publiken och mars volta kom in på scenen var bland det konstigaste jag upplevt på länge. Jag var så "starstruck" att det inte var sant. När de började spela kändes allt totalt overkligt. Det var så jävla bra att jag fortfarande inte kan fatta att jag var där.

Efter NIN spelat klart på natten så satte vi oss i bilen och tutade vidare. Efter typ en timma hittade vi en parkering till ett vandrarhem och somnade ganska snart efter vi kommit dit. Gnällig stämning och trötta pojkar. Joakim sov i gräset utanför. Allt var konstigt mest.

Vi vaknade några timmar senare av att allt var varmt och jobbigt så vi bestämde oss för att åka vidare. Vi stannade och käkade äckliga korvar, vattenmelon ja... frukost helt enkelt. Sen blev hela världen glad. Vi hade nog världens bästa bilresa fram till skavsta. Skön musik och massa tjöt.

Det var tungt att släppa av grabbarna på flygplatsen. Men det var bara att bita ihop och köra vidare. Imorn (söndag) bär det av till att hämta dem igen och jag hoppas att de lyckats få spela ett grymt gig i Lettland.

Resor som denna gör att man blir så sugen på att bara åka runt och spela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0