Artighet varar längst

Jo, nog sa mamma till mig att jag skulle vara artig.  Men att vara artig med en tveksamhet är att vara riktigt jävla otrevlig har jag insett.

En bekant, du egentligen inte riktigt känner kommer in i samma affär som du är i. Ni hejjar så fort ni ser varandra och kostar på er ett leende var. När den ene går ut säger den "Hejdå".

Trevligt!

En bekant, du egentligen inte riktigt känner kommer in i samma affär som du är i. Du undviker hans blick och hoppas att han inte såg dig. När det blir uppenbart för er båda att ni vet att ni båda är där kommer ett ansträngt "Hej!". Som möts av ett ännu mer ansträngt "halloe" på bredaste boråsdialekt. Sedan smyger du ur butiken.

Otrevligt!

Säger givetvis inget annat än att "It takes two to tango"

/Jonas

Kommentarer
Postat av: H

Slutsats - Var alltid den där trevliga typen som söker blickar och utan det tvingade smetar på ett leende och säger hej. oavsett blir personen i fråga glad (eller så tänker man, vem fan var det?). Men det har ju inte du ont av. Heja på mig är egentligen slutsatsen.

2009-10-07 @ 23:25:00
Postat av: nitzfett

jag vill ollies nu. säg till.

du vet mitt nummer. ring så ollies i backen på det vanliga vanilla stället. du vet. där vid trottoar kanten. ohoy kaptän

2009-10-07 @ 23:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0