PANG

Undrar vad ni tänker på innan ni somnar. Den sista tanken innan världen försvinner.
(jonas)
04.06

Jag har saker jag ska göra imorgon. Klockan är ställd men sömnen är frånvarande. Det är väl ett gissel ändå. Jag har börjat på många meningar idag. När man skriver kan man sudda och börja om. Men i det sociala umgänget idag har jag kännt mig framtvingad och bara haft allmänt dålig timing. Gick inte ens repa ordentligt. Kändes som det blivit som ett sorts hack i verkligheten. Som att jag glappat ur.

Kan man meditera sig ur sånthär? Jag tänkte jag skulle sova och vakna till en bättre dag imorgon. Ge mig en plan som är bättre än att rigga upp en pistol i din dörröppning som avfyras när du öppnar dörren. Vad står det i brevet jag räcker till dig samtidigt som du blåser skallen av mig?

Bloggar är farliga. Man ser genast en trend baserat på humöret hos skrivarn'. Det verkar blivit lite av en nedåtgående spiral det här det senaste. Jag är ju inte den som vill fokusera på negativitet. Men en viss ilska blandat med besvikelse och andra oattraktiva personlighetsdrag jag bär runt på gör att jag trillar dit. Sitter jag här och ber om ursäkt? Det vore väl svenskt av mig!

Jag kommer ihåg en gång när jag satt och lyssnade på musik med en gammal vän. Så sa han att han verkligen gillade det han spelade upp för mig för texten sa något man inte fick säga. Jag tänkte då genast "finns det en lista?" och är det något man borde lära sig? Kanske har alla mina överstramp stjälpt mig. Men vi vet ju alla vart jag är på väg med det här. Eller?

BUT EVERYBODY IS SCARED AND STAYIN AWAY

Elliott Smith - From a Basement on the Hill


Kommentarer
Postat av: Babsen

Provar att lägga en kommentar: Vart är du på väg? Först så går det upp, så går det ner, så går det upp... Så är livet i finnskogarna, eller hur?

2009-06-12 @ 23:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0