Lite Poesi, eller?

I den grymma flyttfåglars täckande signatur av övergivenhet filtrerar skummet från din hals bort allt uppiggande jag någonsin upplevt.
Mörker som någon av oss aldrig tidigare kännt oss upplysta nog att uppleva tränger igenom vår hud och förvandlar oss till prismor.
Allt tidigare upplevt reflekteras till en ny framtid där vi förverkligat allt det var meningen att vi skulle tänka.
Alla produkter som tidigare varit för inkompletta för att visa upp faller genom rymden och bildar den nya bas som allt ska stå på.

Snälla fall inte sönder.
Visa hela din stolthet utan att rasa ihop.
Låt värmen smälta dig samman med resten av allting.
Sluta slåss, sluta andas.

Som du singlade ner på marken och antog en livlös form trodde alla att allting var slut.
Där alla vägar sluter samman till mötet med varelser utan kött faller alla i tvekans oändliga hål.
Där dörrar måste slutas för att öppna nya faller minnen in i fel fack och jag blev ett skimmer utan evighet.
I alla möten med er får jag lära mig om min ensamhet.
Täckt i ett gips ni skriver på.


Jonas Ivarsson 2009



Idag har jag grävt upp formulär för att ansöka till folkhögskola. Jag tror det kan bli bra. Men jag har inte bestämt om jag ska gå ännu. Men jag ska Iaf söka. Det har varit en slö dag, en dag som de flesta. Men allt känns okej.

Förresten. Kommentera gärna. Lite interaktivitet är bara roligt.

Fred Ut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0