Diamanter

(jonas)

Mitt i natten finns ingen tröst från andra människor. Kanske därför dras jag hit. Klockan är tre på natten och tankar om vad jag gjort under dagen kryper på. Jag kommer aldrig finna någon tröst vid denna timma. Ändå dras jag hit.

Jag känner mig som på ett rymdskepp långt bortom radiokommunikation. Utan att min överlevnad är hotad. Bara så långt bort från mänskligheten att det kommer dröja åtminstone några timmar innan jag kan prata med någon igen.

Men sen då. När jag väl kommer få prata med någon. I tanken av att meningen med livet är den lilla stunden när man känner förståelse och gemenskap med någon. Allt det där är en dröm. Ett jättelikt "Leap of faith" bra mycket värre än att acceptera gud. Ändå färdas mitt rymdskepp på autopilot mot nästa kommunikationspunkt i universum.

Jag känner ingen gemenskap. Ingen alls. Och ni föraktar mig. Ni föraktar mig för ni tror att jag inte har några känslor. Jag har visst känslor. Bara inte för er. De jag har känslor för vet om det. De behöver inte jaga mig med hundar genom vinternätter. Inte ens när jag flyr från er i meterhög snö förstår ni. Det är personligt. Det är inte jag, det är ni.

if you're so funny, then why are you on your own tonight
if you're so clever, then why are you on your own tonight
if you're so very entertaining, then why are you on your own tonight
if you're so very good looking why do you sleep on alone tonight
i know because tonight is like any other night, that's why you're on your own tonight, with your triumphs and your charms while they are in eachothers arms, its so easy to laugh, its so easy to hate, it takes strenght to be gentle and kind.
(The Smiths - I know its over)

Ni säger "jag vill försöka förstå dig" och jag räcker ut min hand genom att öppna min mun precis samtidigt som ni stänger av hörselfunktionen. Så få människor lyssnar och lever sig in i samtalet. En kommunikation är en enda rörelse. Äh jag slösar med orden. Fan ta er, era bortskämda jävla äckel som aldrig lyssnat på någon i hela erat liv. Det är därför ni inte kan sjunga. Det är därför ingen älskar er för er personlighet. Den existerar inte. Livet handlar så mycket mer om att lyssna än ni någonsin kommer förstå. Det är helt meningslöst att ens försöka med er. Socialt umgänge är som att dyka efter diamanter i reningsverk. Fan ta mig när jag ger upp.

Kommentarer
Postat av: amanda.

vet att jag redan skrivit en gång idag till er, men i det här inlägget prickar du så jävla exakt och rätt.

2009-06-08 @ 22:35:08
Postat av: Jonas

tack det gör mig glad.



och även glad att john tvingade mig att lägga upp det. :)

2009-06-09 @ 00:40:57
URL: http://liquorbaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0