shh! de jävlarna är här och försöker tysta oss igen

Många är det, med åsikter om hur andra ska leva sina liv. Kanske de flesta. Vart har de hittat denna livsmanual? Förmågan att sopa alla känslor under mattan. Ni har alla svaren, och jag sitter uppgiven med huvudet i händerna och grubblar vidare. "Det leder ändå ingen vart. Så ge upp" har ni sagt till mig. Med någon konstig logik har ni svaren. Med någon konstig logik känner jag mig större med frågorna.

Ord är tomma. Handling är substans.

När gräset växer längtar det efter dina rotorblad?
trötta böjda ryggar
skyddar sidorna i livet mot dina krav
önskemål som en snara i ett gammalt träd
där gungar barn i regnet
inga droppar kan tvinga dem hem


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0