For a Bitter Romance

Så betitlade jag denna spotify playlist jag slängde ihop idag. Lite sådär när hjärtat svider på det fina sättet. Klicka här.

Jag är inte med riktigt. Men nåväl.

Nu blir det mörkt tidigt på kvällarna. Idag fick jag se lite sken in genom fönstret i någon timma innan solen gick ner. I andra delar av världen tänker de aldrig på sånt. Men här i norr är vi så beroende av solsken för att överleva att vi spenderar tid med att prata om det. Ikväll trotsar jag nog mörkret och går en promenad ändå. Kanske tar med min mp3-manick och låter luften smeka mitt ansikte. Jag hoppas det regnar då.

Nya former. Man blir van så lätt. Architekturen runtom mitt hem tråkar ut mig. Kanske behöver jag en film. Ett billigt sätt att drömma mig bort. Mentalt riskfritt. Will Ferrell eller Burt Reynolds. En och en halv timma senare åter påminnd om att jag måste göra något nu, NU! THERE'S NO TIME LIKE THE PRESENT! Rör på påkarna för helvete. Jag har en lysande plan. Konsumera din trötta jävel. KÖR!

Vadå för plan? Jag gör ett aktivt val att göra dig besviken för jag inte gör några aktiva val. Men vem lurar jag då? Vem är snurrig i tredjeperson framför datorn? Jo det är han.

Såja såja. Ingen anledning att vara ledsen. Om du inte ser mig igenom.

/Jonas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0