Det doftar av döda löv

Det känns som en ganska skön höst ändå. Stundom trivs jag ganska bra. Jag gillar min lägenhet. Jobbet känns helt okej. Speciellt i kombination med lite musicerande med mig själv här på kvällarna. Det finns många bra skivor att njuta av. Diset som lagt sig över staden den senaste veckan har gett mig ett sorts romantiskt skimmer. Det var längesen jag såg det. Och jag har nog aldrig sett det riktigt såhär nykter.

Det är klart, det är jobbigt när saker faktiskt krävs av mig som i dessa dagar. Det hade vart skönare om det krävdes något av mig i delar av mitt liv jag verkligen brydde mig om på riktigt. Men ibland måste man vara glad för det lilla man får i knät för att ha energi kvar att engagera sig i det viktiga. På riktigt, på riktigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0