"tillsammans är man mindre ensam"

(John) ...efter en het kväll i repan, ´va.

"if you drink, dont get drunk. if you're drunk, dont drink"


skulle gärna ha frusit fast där ute.
om det bara vore lite varmare.
gärna lika varmt som Billy Idols "hot in the city ... tonight"
där ute, där våra vägar egentligen skiljer sig åt.
där man hellre vilar mot ett staket.
där man hellre förlitar sig på någon annan.
men idag var jag med.
jag är beredd att fortsätta spela.
----------------------------------
angående att jobba socialt:
jag har aldrig varit bra på att spela med i de anpassades spel.
lärde mig aldrig den där skadliga sarkasmen där man sätter andra på farligt vatten.
ibland kolliderar man med personer lärda av de svettindränkta idrottshallarnas duschar.
röda av blöta handdukar.
de förblir röda, av nervositet.
så vi andra kan hålla koll på dem.
de förblir märkta, som brännsår.
-----------------------------------

på fredag är det midsommar och på något sätt äcklas jag av människors plötsliga fantasi vad det gäller att göra saker.
pga. en tradition vaknar tusentals svenskar till liv och inser att "shit, jag behöver planer och alkohol".
hur kan man nöja sig så hårt med bara en dag av vad de kallar avkoppling?
hur kan man vara så jävla mätt?
här skulle jag kunna påbörja en cirkel som jag inte är villig att avsluta vid den här tiden, så jag låter det sista stå skrivet. hänvisar hädanefter till att kommentera en fortsatt diskussion av detta ämne.
för ni vet ju precis som jag hur ballt det är att hela tiden vara på g, eller hur?

idag kan jag somna nöjd iaf. alla mina krav på den här dagen uppfylldes.

då det har snackats endel om Jazz på sista tiden så får jag varmt rekommendera:

Miles Davis - Live Evil (dubbelskiva som du kan gräva ner dig långt, långt i)
Miles Davis - Bitches Brew (-II-)
Derek Bailey - Mirakle
Soft Machine - Six

sen kör vi en bra: Gentle Giant - Aquiring the taste

någon som har stenkoll får gärna rekommendera bra skivor med Scofield. Jag försöker va, men allt är så grymt smaklöst. 

sov gott, vakna upp och spräck bubblan!
(det är ju trots allt midsommar med stort G analkandes)

mvh  /  John Kvarnström


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0